YouTube Ads: tot ce trebuie să știi


Abstract

YouTube Ads reprezintă o modalitate extrem de eficientă pentru a ajunge în fața unor audiențe care sunt deja engaged, adică acordă atenție elementelor pe care le vizualizează. Fiind una dintre cele mai populare platforme de pe planetă, YouTube are un volum masiv de utilizatori. Și, spre deosebire de reclamele TV, utilizatorii folosesc de obicei dispozitive care le permit să dea click pe call to action-ul plasat de agentul de publicitate sau să deschidă o nouă căutare pentru a afla mai multe despre brand imediat ce văd o reclamă. 

În plus, videoclipurile oferă posibilitatea de a acumula și stoca informații în cel mai simplu mod. De exemplu, prin intermediul unui video, utilizatorul își poate aminti mai ușor detalii despre un brand care îi este familiar.Așadar, fie că dorești să ajungi la mai mulți potențiali clienți sau să te reconectezi cu foștii vizitatori ai site-ului tău, YouTube Ads oferă o linie directă către aceștia.

Tot ce trebuie sa știi despre YouTube

Ce este YouTube?

YouTube este considerat atât o platformă social media, cât și un motor de căutare. De fapt, YouTube este considerat al doilea cel mai popular motor de căutare după Google, care a și achiziționat platforma în anul 2006.

Ce înseamnă YouTube Ads?

YouTube Ads sunt reclamele care apar pe întreaga platformă YouTube: pe homepage, pe pagina de rezultate ale căutării, dar mai ales în pagina de vizionare, înainte, în timpul sau după ce se redă un videoclip. În cadrul ghidului detaliem tipurile de reclame YouTube și modul în care pot fi făcute.

Cum funcționează YouTube?

  • Platforma YouTube;
  • Contul YouTube;
  • Canalele YouTube;
  • Format video YouTube;
  • Metadatele videoclipurilor de pe YouTube.

De la creație la metadate și rezultatul căutării

Metadate intră în joc atunci când un utilizator introduce o interogare de căutare în YouTube. Odată ce este introdusă o interogare, YouTube folosește un algoritm pentru a decide ce videoclipuri vor fi afișate în rezultatele căutării și ce reclame vor apărea în partea de sus a paginii.

Cum funcționează publicitatea pe YouTube?

Anunțurile YouTube sunt difuzate prin intermediul platformei Google Ads, dar videoclipurile utilizate pentru aceste anunțuri sunt încărcate și găzduite pe canalul YouTube al brandului.

Odată ce aceste anunțuri sunt create și difuzate, advertiserii plătesc doar atunci când utilizatorul fie: urmărește 30 de secunde de reclamă video; urmărește întreaga reclamă video (dacă este mai scurtă de 30 de secunde); dă click pe anunț.

Conexiunea Google – YouTube

Google deține YouTube. Așadar, YouTube Ads = Google Ads. Nu cu mult timp în urmă, Google a început să le permită advertiserilor să targeteze utilizatorii pe baza istoricului de căutare Google, precum și pe baza istoricului de vizionare, pe care YouTube îl targeta deja.

Google Ads pentru YouTube

Google Ads este platforma publicitară a Google, dar și platforma pe care sunt create, urmărite și optimizate anunțurile YouTube Ads. Poate că asociezi Google Ads cu primele rezultate dintr-o căutare Google, care apar marcate cu Ad, dar aceasta este, de fapt, doar o formă de anunțuri Google. În realitate, pentru fiecare tool, platformă și entitate deținută de Google (e-mail, motoare de căutare, YouTube, aplicații) există o modalitate de a face publicitate.

Tipuri de YouTube Ads

Probabil că ai observat diferite tipuri de reclame în timp ce ai vizionat videoclipuri pe YouTube. Mai exact, există cinci tipuri diferite de YouTube Ads (Google Search, YouTube, Gmail, Aplicații, Google Maps, Android, Rețeaua Google Display). De asemenea, există reclame în fluxul video care:

  • Pot fi omise (skippable in-stream ads); 
  • Reclame în fluxul video care nu pot fi omise (non-skippable in-stream ads). Astfel, advertiserii sunt taxați per impresie (calculul se face per 1000 de impresii), adică de fiecare dată când apare anunțul lor; 
  • Reclame Bumper (fiind anunțuri care nu pot fi omise, acestea se taxează tot în funcție de impresii);
  • Reclame video discovery (advertiserii sunt taxați doar dacă atunci când un utilizator face click pe reclamă);
  • Reclame non-video (overlay ads). Advertiserii sunt taxați doar dacă atunci când un utilizator face click pe banner.

Cum apar reclamele YouTube: Licitația Google Ads și Clasamentul Anunțurilor

Reclamele YouTube sunt supuse aceluiași proces ca și celelalte anunțuri Google, folosind licitația și rank-ul anunțului pentru a stabili locul în care  acestea  să fie văzute, luând în considerare și cât de mult este dispus advertiserul să plătească. În cadrul ghidului detaliem tipurile de reclame YouTube și modul în care pot fi făcute.

Pe ce licitezi?

Ofertele sunt modul în care advertiserii îi spun lui Google ce tip de persoană doresc să le vadă anunțul și cât sunt dispuși să plătească pentru a face acest lucru posibil. Astfel, advertiserii pot targeta audiența ideală licitând pe:

  • Cuvinte cheie;
  • Subiecte;
  • Audiențe in-market;
  • Audiențe de afinitate;
  • Audiențe similare cu vizitatorii sau cu datele de conversie;
  • Liste personalizate;

Cât costă să rulezi reclame pe YouTube?

La fel ca în cazul majorității întrebărilor de tipul cât costă, răspunsul este: depinde. Costurile pentru reclamele YouTube se bazează pe vizualizări, iar prețul unei vizualizări depinde de competitivitatea industriei și a cuvintelor cheie.

YouTube Ads: Concept de bază

  • Targetarea și Audiența
    Targetarea pe YouTube se bazează pe profiluri de client. 
  • Mesaj și oferte
    În cazul reclamelor de pe YouTube, în special, nu ai prea mult timp la dispoziție pentru a capta interesul publicului. Profită de acele secunde prețioase pentru a „agăța” utilizatorii cu o ofertă. 

Optimizare: The Flywheel

Înainte de a vorbi despre configurarea campaniilor YouTube Ads, este important să enumerăm pașii către succes:

  • Presupune;
  • Testează;
  • Observă;
  • Optimizează.

În ghidul complet YouTube Ads găsești o descriere amplă a strategiei Flywheel.

Condiții prealabile

Iată câteva condiții prealabile pe care trebuie să le îndeplinească un business care vrea să facă YouTube Ads:

  • Cheltuieli lunare rezonabile;
  • Aproximativ 90 de zile pentru a demonstra conceptul;
  • Propunere unică de vânzare;
  • Un ciclu lung de vânzări;
  • Experiență în media creation;
  • Abilitatea de a face față unui aflux de trafic;
  • Profiluri de client finalizate.

*Oferă atenție profilului clientului ( buyer persona) și Customer Value Journey (CVJ)

Video Ads

După ce determini exact cine este publicul tău și care sunt propunerile tale unice de vânzare, este timpul să creezi anunțurile video.

Dar, pe măsură ce treci de la 5.000 la 10.000 de produse, deseori trebuie să regândești strategia și aici intră în joc optimizarea imaginii de ansamblu sau optimizarea profundă a campaniilor de performance.

Atrage-ți audiența și păstreaz-o implicată

Dacă dorești să creezi reclame video eficiente, trebuie să atragi atenția publicului cu un catch excelent. În ghidul complet YouTube Ads găsești câteva sfaturi pentru a captiva publicul și a-l determina să se implice.

Ghid pentru script video

Iată câțiva pași generali despre ce poți descoperi în secțiunea Ghid pentru scrip video din  Ghidul  complet YouTube Ads.

  • Cum să creezi anunțurile targetate pe top funnel,  concentrându-te  pe a construi awareness.
  • Conectează-te cu identitatea clienților
    Până în acest moment, ar trebui să ai profilul clientului tău. Folosind aceste informații, trebuie să te adresezi clienților, astfel încât aceștia să știe că vorbești despre ei.
  • Descrie problema clienților
    Dacă potențialii clienți nu sunt conștienți de problema lor, va fi imposibil să-i faci să cumpere, pentru că oferta ta nu va conta. De aceea, este important să descrii problema profilului tău într-un mod în care acesta să o perceapă.
  • Oferă soluții
    Indicarea soluției este mai importantă decât expunerea problemei. Oamenii cumpără transformarea, nu produsul. Ei vor să știe cum îi poate ajuta produsul tău să obțină ceva ce nu au în prezent. Vor rezultate.
  • Elimină obiecțiile
    Modul în care poți aborda aceste obiecții este prin înțelegerea meta-cadrului, adică a ceea ce spun potențialii clienți cu adevărat.
  • Prezintă dovezi
    Cu toate reclamele la care oamenii sunt expuși zilnic, piața devine din ce în ce mai sofisticată și publicul din ce în ce mai greu de convins. De aceea, este important să se prezinte dovezi. Cu alte cuvinte, trebuie să creezi „cârligul”, conținutul și mesajul call-to-action (CTA-ul).
  • Cârligul
    Structură de cârlig funcționează: menționează identitatea profilului, alături de problemă. 
  • Conținutul
    Folosești în mesajul tău elementele pe care le-am menționat mai devreme – problema, soluția, obiecția și dovada.
  • CTA-ul
    Nu uita să adaugi un call to acțion la sfârșitul videoclipului tău.

Secvențierea anunțurilor video

Atunci când creezi anunțurile video, este important să ții cont de secvențiere (o secvență de anunțuri video= serie de anunțuri video pe care dorești să le arăți unei persoane). Iată 5 tipuri diferite de secvențiere pe care le poți folosi:

  1. Tease, Amplify, Echo
  2. Direct Shot 
  3. Mini-seriile
  4. Follow-up  
  5. Lead-In 

Configurarea conturilor

Dacă nu ai creat încă un cont Google Ads sau un cont YouTube, în Ghidul complet YouTube Ads îți vom explica cum o poți face. În cazul în care ai creat deja aceste conturi, îți recomandăm totuși să parcurgi secțiunea, pentru a te asigura că urmărirea conversiilor este configurată corect. Iată câțiva pași detaliați îndeaproape în ghid:

  • Configurarea contului Google Ads;
  • Ce este Google Tag Manager și configurare;
  • Cum se instalează Google Tag Manager;
  • Ce este Google Tag Assistant;
  • Crearea canalului de YouTube;
  • Conectarea Google Ads și YouTube.

Ideea este de a ajuta strategia cu Smart Bidding, dar înainte de a face acest lucru, trebuie să înțelegi cum funcționează Smart Bidding.

Configurarea generală a conturilor campaniei

Odată ce ai videoclipuri încărcate pe canalul YouTube, este timpul să-ți construiești campania de anunțuri YouTube în Google Ads, iar în Ghidul complet YouTube Ads îți vom explica cum o poți face. Iată câțiva pași detaliați îndeaproape în ghid:

Cum să creezi o campanie de generare de leaduri (lead generation)

  • Selectarea obiectivului și a tipului de campanie
    În funcție de obiectivul pe care îl alegi (vânzări, clienți potențiali, trafic pe site etc.) pentru campania ta video, Google fie va lua o decizie executivă, fie va oferi mai multe opțiuni și caracteristici pentru campanie.
  • Crearea campaniei
  • Strategia de bidding
  • Bugete și date
  • Networks
  • Locații și Limbă
  • Ad Extensions
    Una dintre cele mai importante extensii de anunțuri este extensia Sitelink. 

  • Setări suplimentare
    Există patru setări suplimentare în cadrul unei campanii de generare de lead-uri: conversii, dispozitive, plafonarea frecvenței și programarea anunțurilor. Aceste setări ajută Google să identifice unde anume ar trebui ca oamenii să îți vadă anunțurile și cât de des.

  • Conversii
  • Device-uri
  • Plafonarea frecvenței
  • Ad Schedule
  • Crearea grupului de anunțuri
    Poți împărți grupul de anunțuri în funcție de ofertă, de abordare sau de publicul țintă.
  • Date demografice
    Ai la dispoziție o mulțime de opțiuni pentru a selecta targetarea demografică: sex, vârstă, status parental și venitul familiei. 
  • Audiențe
    Puteți seta audiențele în acest punct dacă dorești, dar există o modalitate mai bună pentru a face acest lucru. Același lucru este valabil și pentru cuvinte cheie, topicuri și placements.

Crearea conținutului video

În ghid vei învăța următoarele:

  • Diferența dintre Skippable In-Stream vs. Non-skippable In-stream
    Skippable In-Stream și Non-skippable In-stream sunt subtipurile de campanie cel mai frecvent utilizate.Este recomandat ca mai întâi să verifici opțiunile disponibile pentru fiecare obiectiv și tip de campanie înainte de a decide să continui.
  • Display URL și Final URL 
    Landing page-ul pe care dorești ca utilizatorii să ajungă după ce dau click pe anunțul tău. De asemenea, ți se va solicita să adaugi un CTA.
  • Headline
  • Ad URL Options 
  • Companion banner

Crearea de audiențe personalizate

În ghidul complet YouTube Ads vom crea împreună audiențe personalizate, care îți vor oferi mai mult control asupra tipului de audiență la care dorești să ajungi.

Cum să adaugi audiențe la nivel de Ad Group

Nu este nimic greșit în a adăuga audiențe la nivel de campanie, dar, din moment ce direcționăm audiențele pe baza grupurilor de anunțuri, trebuie să creăm audiența în cadrul grupului de anunțuri respectiv. În ghidul complet YouTube Ads vom învăța împreună care este modalitatea cea mai benefică a adăugiri audiențelor la nivel de Ad Group.

Cuvinte cheie negative

Nu folosim cuvinte cheie în cadrul campaniilor de targetare video, dar folosim cuvinte cheie negative. Acestea ajută la îndepărtarea utilizatorilor nedoriți. Dacă vrei să alegi canalele și videoclipurile YouTube specifice pe care dorești să ruleze anunțurile tale, folosește Placements. Este una dintre cele mai bune tactici pe care le poți folosi pentru a atrage cu ușurință audiențe mari.

Ghidul Complet YouTube Ads

Pentru a învăța toate informațiile pe care trebuie să le cunoști, pornind de la  noțiunile de bază (cum funcționează YouTube), detalii despre cum îți poți construi propriile campanii publicitare pe YouTube, cum să folosești un cont Google Ads, cum să creezi un canal de YouTube pentru business-ul tău și, bineînțeles, cum să configurezi o campanie Google Ads pe YouTube, accesează Ghidul complet YouTube Ads. Cu ajutorul informațiilor din acest ghid, poți avea o campanie eficientă de lead generations, care îți va aduce lead-uri calificate, pe care le poți transforma în clienți noi.

Completează formularul atașat pe pagina din acest link și vei primi pe email Ghidul complet YouTube Ads.

Despre Optimized

Agenția Optimized este specializată în campanii PPC (Google Ads, Facebook Ads, Instagram Ads, Pinterest Ads, YouTube Ads) pentru e-commerce. Portofoliul nostru cuprinde magazine online, alături de care lucrăm pe obiective clare de performanță (CPA, ROAS, ROI), iar echipa noastră este formată din specialiști PPC și traineri certificați Google, totodată și persoane cu experiență hands-on în e-commerce.