Studiu de caz: SelfPay

SelfPay Now a crescut numărul lunar de clienți noi cu 20% folosind ecosistemul Google

Rezultate

+40%

creștere în Descărcări

+20%

creștere Clienți Noi

Colaborarea cu SelfPay

Rezultatele au fost vizibil mai bune în perioada de desfășurare a campaniei față de perioada anterioară.

Noiembrie vs. Octombrie 2023

+40% creștere în Descărcări

+20% creștere în zona de Clienți Noi

SelfPay, deținătorul celei mai mari rețele de Stații de Plată self-service din România (peste 10.000 în toată țara), democratizează depunerile de numerar pe card la Stațiile de Plată, prin SelfPay Now, o aplicație fintech inovatoare cu creștere rapidă, ce oferă o funcționalitate unică de depunere numerar în Europa.

Aplicația SelfPay Now, lansată în 2022 în România, leagă cu ușurință plățile în numerar și online, permițând utilizatorilor să depună instant numerar pe orice card emis de orice bancă din România. Aplicația SelfPay Now oferă, de asemenea, o funcție de transfer peer-to-peer în timp real de pe cardul unui utilizator al aplicației către cardul altui utilizator.

Provocarea

Într-un segment dinamic precum cel financiar, cu o multitudine de bănci și mulți alți concurenți locali și internaționali, unul dintre obiectivele de marketing ale SelfPay este să fie diferit, să devină memorabil și să rămână în mintea utilizatorilor ca un partener de încredere pentru nevoile lor actuale și viitoare. Dincolo de barierele de încredere specifice domeniului financiar, datorită naturii sale inovatoare și disruptive, aplicația SelfPay Now se confruntă și cu provocarea de a informa și educa utilizatorii despre funcționalitățile și caracteristicile sale.

Dintr-o perspectivă de business, strâns legată de primul obiectiv, SelfPay dorește să extindă gradul de utilizare al aplicației sale în România și să genereze o creștere lunară constantă de cel puțin 15% în zona de clienți noi.

Abordarea

Am construit o structură complexă de campanii Google Ads, bazată pe campanii de Search – App Install – YouTube – Display. Pentru început, am testat eficacitatea mesajelor și a elementelor creative cu ajutorul unui studiu Google Brand Lift, urmând ca după aceea să aplicăm datele obținute din studiu în celelalte campanii destinate publicului nostru țintă.

În ceea ce privește campaniile de Search, pentru a crea o structură optimă, am început cu cercetarea cuvintelor cheie pentru a înțelege de ce au nevoie clienții noștri când vine vorba de depozite rapide de numerar fără a fi nevoie să meargă la bancă și transferuri peer-to-peer în timp real. Ulterior, am consolidat cuvintele cheie în câteva campanii segmentate după tipul serviciului oferit, astfel încât să putem oferi vizibilitate ambelor servicii, având suficient spațiu pentru a testa mesajele. De asemenea, am menținut o campanie dedicată care vizează cuvintele cheie ale brandului nostru.

Campaniile de Awareness, în primă fază, au fost setate în ”experiment mode”, testând diferite mesaje, fiind folosit același buget, aceeași audiență și aceeași perioadă de desfășurare pentru a obține rezultate precise. Ceea ce ne interesa era efectul de reamintire a reclamelor video și a brandului după ce utilizatorii au fost expuși la acestea. Campania de YouTube Brand Lift în sine a fost setată ca fiind skippable și a targetat segmente de audiență ”custom affinity” și ”in-market” cu date demografice specifice, construite în jurul audienței noastre principale, așa cum au rezultat din cercetările cantitative și calitative efectuate pentru a defini principalele categorii de audiență din România.

După ce a fost efectuat studiul Brand Lift, am avut un câștigător clar cu rezultate foarte bune care au depășit benchmark-urile din industrie, așa că am început să-l folosim în următoarea fază a campaniei: ”video blast” în cele mai potrivite canale digitale: YouTube, TikTok, Facebook, Instagram.

În plus, am folosit campanii de Display cu accent pe audiențe de remarketing, adaptând mesajele și elementele creative pentru a aborda fiecare etapă din funnel (de exemplu, utilizatorii care s-au autentificat, dar nu au adăugat o metodă de plată).

Nu în ultimul rând, un factor major al performanței noastre a provenit din optimizarea constantă a campaniilor de App Install, ce vizează conversiile din partea inferioară a funnel-ului.

Testimonial

Prin construirea strategică a unui ecosistem complex de promovare cu mai multe puncte de contact, am obținut rezultate foarte bune. Această abordare ne-a permis să interacționăm cu publicul nostru țintă în multiple etape ale procesului de achiziție, îmbunătățind vizibilitatea brandului, generând trafic și, în cele din urmă, convertind noi clienți mai eficient.

— Daniel Gheorghe, Digital Marketing Manager, SelfPay

Alte studii de caz

4 ani

de colaborare în performance marketing

Hai să ne cunoaștem!