Generarea de Lead-uri cu Google Ads: tot ce trebuie să știi


Abstract

Înainte de a începe să construim campanii sau chiar să determinăm dacă Google Ads este potrivit pentru afacerea ta, dorim să ne asigurăm că înțelegi aspectele de bază ale anunțurilor plătite. În fond, atunci când vine vorba de marketing digital pentru generare de lead-uri, există o mulțime de canale din care poți alege. Social media poate crește nivelul de brand awareness și ajută la formarea conexiunilor, marketingul prin e-mail îți poate menține comunitatea activă, iar PPC, în special Google Ads, permite o creștere constantă și vânzări. Și fiecare dintre aceste canale este eficient atunci când este folosit corect.

Publicitatea PPC (pay per click) este una dintre favoritele marketerilor, datorită rezultatelor rapide. Îți reamintim că publicitate PPC înseamnă anunțuri care apar pe paginile de rezultate ale motoarelor de căutare, în videoclipuri, aplicații, pe site-uri web și rețele sociale.

Google colectează informații despre noi toți, cu ajutorul cărora poate anticipa intenția. Cu alte cuvinte, Google poate plasa anunțul tău în fața unui utilizator care este gata să cumpere produsul sau serviciul tău. Uneori această potrivire este făcut de Google chiar înainte ca utilizatorul să fie conștient că dorește să cumpere. 

Statisticile arată că 67% din căutările cheie cu intenție comercială ajung pe un anunț plătit. Altfel spus, când cineva dorește să cumpere, două din trei căutări pe Google generează un click pe un anunț. Această statistică demonstrează faptul că utilizatorii care sunt în faza de învățare (learning) a procesului de achiziție își îndreaptă atenția către rezultatele organice, însă atunci când sunt gata să cumpere, dau click pe anunțuri.

Concepte de bază

Pentru a utiliza Google Ads, trebuie să ai în vedere conversiile. Întregul algoritm de învățare automată care este Google depinde de conversii pentru a vedea ce funcționează. Orice acțiune pe care dorești să o întreprindă un utilizator reprezintă o conversie. De aceea, trebuie să urmărești fiecare acțiune de conversie posibilă de pe site-ul tău. Chiar și conversiile mai mici, mai puțin importante, sunt indicatori predictivi ai intenției.

În ceea ce privește cuvintele cheie, utilizatorii Google le folosesc pentru a căuta răspunsuri și soluții. Ei nu se gândesc la ele ca la niște cuvinte cheie. Pentru un utilizator, cuvintele cheie sunt doar simple cuvinte pe care le tastează în bara de căutare. Dar, în calitate de advertiseri, folosim cuvinte cheie pentru a organiza, clasifica și crea anunțuri. 

Am menționat mai devreme că trebuie să ai în vedere conversia. Ei bine, o conversie este doar implementarea tehnică (acțiunea) a ofertei tale, oricare ar fi aceasta. Așadar, oferta este ceea ce îi oferi potențialului tău client. Mai presus de toate, vrem să ne concentrăm pe oferirea de valoare. 

De prea multe ori, vedem că advertiserii se prezintă pe ei înșiși în textul anunțului și în paginile de destinație, în loc să informeze utilizatorul despre ceea ce vor face pentru el:

  • Ce ar trebui să facă vizitatorul? 
  • Care este oferta? 
  • Și de ce este valoroasă? 

Condiții prealabile și configurarea website-ului

Înainte de a construi o campanie Google Ads trebuie să te asiguri că dispui de următoarele elemente:

  • Cheltuieli lunare rezonabile
  • 90 de zile pentru a demonstra conceptul
  • Un site web optimizat pentru eCommerce cu un flux de produse
  • Marje suficiente pentru a susține o campanie de trafic
  • Propunere unică de vânzare
  • Avataruri și assets ale clienților finalizate
  • Formular cu minim 15 întrebări

Presupunând că ai pus la punct aceste lucruri esențiale, este timpul să optimizezi site-ul. Mai jos poți găsi un checklist pe care îl poți parcurge pentru a te asigura că site-ul este pregătit pentru Google Ads, care include detalii despre:

  • Optimizare on-site (Light)
  • Cele mai bune practici CRO pentru site-uri 
  • Checklist pentru optimizarea vitezei site-ului 
  • Checklist pentru asigurarea calității (Quality Assurance)
  • Pregătirea paginii de produs/ serviciu 
  • Media (imagini și video)
  • Imagini lifestyle
  • Titluri și descrieri corecte
  • Live chat

Configurarea contului Google

Configurarea contului Google are în vedere crearea contului Google Ads și crearea contului Google Tag Manager.

  1. Crearea contului Google Ads
    Dacă ai deja orice fel de cont Google (Gmail, de exemplu), Google va conecta automat acel cont existent la noul tău cont Google Ads. În timpul configurării contului, Google te întreabă care sunt principalele obiective de marketing, astfel încât să îți poți construi campania în jurul lor. Dar iată care este problema: dacă selectezi oricare dintre obiectivele oferite de Google pentru o configurare ușoară, vei obține o versiune slab scalată a Google Ads, nepersonalizată. Pentru a afla cum îți poți configura contul pas cu pas, accesând opțiunea Expert Mode, te invităm să descarci ghidul nostru complet, în care este detaliat fiecare proces în partea. 
  2. Configurarea contului Google Tag Manager
    Configurarea contului Google Tag Manager este esențială pentru a putea conecta urmărirea conversiilor la contul tău.

    Google Tag Manager este un software gratuit al Google care îți permite să instalezi un sistem de urmărire pe site-ul tău utilizând un fragment de cod, pentru a urmări acțiunile efectuate site și, astfel, pentru a evalua succesul campaniilor. Cu alte cuvinte, în loc să plătești un web developer pentru a instala coduri personalizate pe site, Google Tag Manager acționează ca un developer personal, astfel încât să poți instala coduri mai ușor folosind interfața GTM.

Tipuri de campanii

Acum că ai configurat contul de Google Ads, urmează să te familiarizezi cu ce tipuri de campanii poți crea și gestiona în cadrul acestuia. 

O notă importantă cu privire la bugetele enumerate în continuare:
Acesta ar fi un bun punct de plecare pentru a îți împărți bugetul. Vei ajusta bugetele în funcție de performanța campaniei în timp. Acestea sunt pur și simplu recomandări pentru început, dar ar trebui să le ajustezi după cum este necesar, în funcție de obiectiv sau performanță.

Cu aceste campanii inițiale, nu plătești pentru clienți, leaduri sau achiziții, ci pentru date. Și aceasta este paradigma pe care trebuie să ți-o asumi. Nu poți porni la drum presupunând că vei avea succes imediat. De fapt, majoritatea lucrurilor nu vor funcționa imediat. Dar acestea sunt date valoroase pe care le poți folosi în continuare pentru a identifica ceea ce funcționează.

Să vedem acum care sunt cele șase tipuri de campanii cheie și ce poți obține prin implementarea acestora:

Brand: Căutări specifice pentru tine sau pentru afacerea ta (10% din buget)

Îți recomandăm cu tărie să începi cu o campanie de brand (folosind 10% din buget), deoarece acestea sunt cele mai ușor de setat și te ajută să înveți elementele de bază.

Iată alte câteva motive pentru care ar trebui să configurezi o astfel de campanie:

  • Stabilirea autorității
  • Protejarea mărcii
  • Control asupra mesajului de vânzare
  • Îmbunătățirea acumulării de date
  • Trafic direct cu intenție comercială ridicată
  • Monitorizarea căilor de conversie

Generalități: Căutări pentru oferta ta sau pivoți relevanți (25% din buget)

Acest tip de campanie se concentrează pe căutările pentru ofertă sau pentru pivoți relevanți.

Campaniile generale sunt cele care generează bani (în timp). Acestea urmăresc termenii de căutare care sunt indicatori pozitivi de intenție. Campaniile generale:

  • Captează traficul cu intenție comercială ridicată
  • Atrag clienții care sunt gata să cumpere
  • Identifica tendințele din industrie
  • Te poziționează ca autoritate

Competitori: Persoane care caută alternative (10% din buget)

Campaniile concurențiale sunt concepute pentru a viza persoanele care caută alternative la produsul tău. De obicei, alocăm 10% din bugetul nostru pentru acest tip de campanie.

Important: pentru campaniile concurențiale, nu utiliza niciodată Enhanced CPC. Deoarece nu ești cel mai relevant rezultat pentru aceste căutări specifice (concurentul tău este), scorul tău de calitate nu va fi niciodată la fel de ridicat. Nu plăti mai mulți bani pentru ca Google să încerce să te afișeze ca prim rezultat atunci când acest lucru este un efort imposibil.

Remarketing: Utilizatorii care au fost deja pe site-ul tău (10% din buget)

Campaniile de remarketing îi aduc pe vizitatori înapoi la tine. De asemenea, acestea contribuie la buna funcționare a celorlalte campanii. Iar dacă funcționează bine, pot reduce costul fiecărui lead, uneori la jumătate. Campaniile de remarketing:

  • Re-engagement al celor interesați
  • Construiesc autoritatea de brand 
  • Creșterea vizibilității
  • Îmbunătățirea ciclului de vânzări
  • Creșterea conversiilor
  • Relativ ieftine

DSA: Umple golurile din campaniile orientate pe cuvinte cheie (25% din buget)

Dynamic Search Ads (DSA) umple golurile din campaniile orientate pe cuvinte cheie. Cu campaniile DSA, site-ul tău va apărea în rezultatele căutărilor atunci când cineva caută un termen care este strâns legat de o frază sau de un titlu utilizat frecvent pe site.

Performance Max: Campanie orientată pe obiective, care găsește cele mai bune audiențe (20% din buget)

Performance Max este partea în care lucrurile devin foarte interesante, dar și complicate.

Performance Max este ceva complet diferit în lumea Google Ads. Există diferite funcții și termeni care se îndepărtează de campaniile tradiționale pe care le-am parcurs până acum și este esențial să înțelegi cum funcționează PMax înainte de a trece la această secțiune.

Acordă-i lui Google cel puțin 30-60 de zile pentru a aduna suficiente date și pentru a afla cum funcționează campania Performance Max înainte de a impune reguli. 

Campania PMax va consuma din alte tipuri de campanii. Și nu are nevoie de un buget egal cu cel al celorlalte campanii pentru a le „fura”. Așadar, deși nu există o regulă de aur, îți recomandăm să desfășori o campanie cât mai „deschisă”.

Lista de cuvinte cheie negative

Este la fel de important să îi spui lui Google unde nu dorești să apară anunțul tău. Pentru a adăuga lista de cuvinte cheie negative trebuie să accesezi secțiunea Shared Library din setările tabloului de bord Google Ads. Oferă o denumire listei tale, iar apoi adaugă orice cuvinte cheie cu care nu dorești să fie asociat anunțul tău, cum ar fi „gratuit”. Mai apoi, vei putea adăuga lista tuturor campaniilor.

Ghidul complet Generarea de Lead-uri cu Google Ads

Ghidul complet Generarea de Lead-uri cu Google Ads pune la dispoziție, în peste 100 de pagini, cunoștințe teoretice și practice, exemplificate vizual, astfel încât să te asiste la fiecare pas. Informațiile pornesc de la concepte generale și configurarea contului Google, până la explicarea în detaliu a celor șase tipuri de campanii, potrivite business-urilor care-și propun să câștige noi lead-uri.

Completează formularul de aici și vei primi pe email ghidul complet Generarea de Lead-uri cu Google Ads.

Despre Optimized

Echipa Optimized este formată din experți în domeniul Performance Marketing, în special în eCommerce. Zi de zi ne informăm și continuăm să aflăm mai multe despre clienții noștri și despre necesitățile acestora. Mergem pe principiul de a anticipa rezultatele și evoluția unui business, pentru succesul lor și al nostru. Împreună.