Cum optimizezi Smart Bidding în campaniile eCommerce


Strategiile de licitare automatizate folosesc învățarea automată pentru a optimiza conversiile sau valoarea conversiilor în fiecare licitație. Pentru a licita, algoritmii ”se antrenează” cu date la scară largă, pentru estimări cât mai precise cu privire la impactul diverselor sume licitate asupra conversiilor sau a valorii acestora. Acești algoritmi iau în calcul o gamă largă de parametri care afectează performanța, mai mulți decât ar putea procesa o singură persoană sau o echipă.

Chiar și în acest context, în care algoritmul este responsabil de performanța campaniei, putem să intervenim cu optimizări mai mult decât o simplă ajustare a bugetului. 

9 optimizari care pot fi făcute pentru Smart Bidding: 

  • Crește/ scade target ROAS
  • Setează mai multe strategii de licitare
  • Renunță la target ROAS
  • Schimbă temporar minimum bid
  • Schimbă maximum bid 
  • Ajustări în funcție de sezonalitate
  • Excluderea de date
  • Folosește Conversion Targeting
  • Alocă timp

Cum să folosești metricii Impression Share 

Top Impression Share

Acest metric se referă la procentul din timp în care anunțurile apar în primele 4 poziții:

  • <50% sunt poziții neperformante
  • 70–90% este un procent optim
  • Orice sub 100% înseamnă că există loc pentru a licita mai mult

Absolute Top Impression Share

Acest metric se referă la procentul din timp în care anunțurile apar pe prima poziție:

  • <10% nu este suficient de bun
  • 50–80% este de obicei punctul optim
  • 80-90% este foarte bun
  • 90–100% este rar și poate însemna supralicitare

În orice caz, acești metrici sunt de suport, ROAS-ul fiind cel care va stabili cât de mult se poate licita. 

Nu ignora conversiile întârziate

Google Ads datează conversiile în zilele în care au avut loc clickurile, pe când în Google Analytics și în backend vom vedea conversiile în ziua în care au loc. 

Cu cât sunt produse mai scumpe, cu atât va dura mai mult decizia cumpărătorului. 

Dacă sunt multe conversii întârziate ar trebui luată în considerare excluderea costului pentru ultimele 5-7 zile în momentul în care examinăm performanța. 

Google Ads ne arată câte conversii mai pot să apară:

De asemenea, putem vedea o estimare a numărului de conversii care vor apărea, trecând cu mouse-ul peste bara albastră:

9 optimizari care pot fi făcute pentru Smart Bidding:

Creștere / scădere Target ROAS

Cele mai întâlnite și simple acțiuni sunt următoarele:

  • Dacă se dorește un ROAS mai mare, vom crește target ROAS
  • Dacă nu se dorește un ROAS mai mic, vom scădea target ROAS

De asemenea, pentru a obține un ROAS mai mare este important să observăm diferite scenarii în care testăm target ROAS. De exemplu, dacă cu un cost de 10000 lei s-a obținut un ROAS de 800% și un profit de 80000 lei, putem testa creșterea target ROAS la 800%. În acest caz este posibil să obținem rezultate mai bune, de exemplu același profit, dar la un cost puțin mai mic.

Când ar trebui să scădem target ROAS

  • La începutul unui sezon de vârf, pentru a construi trafic pentru produsele fără rezultate
  • Dacă ROAS-ul a scăzut recent, dar dorim să păstrăm același profit

Cu cât să creștem/ scădem target ROAS

Recomandarea Google este să nu schimbăm ROAS-ul cu mai mult de 20% pe săptămână. Cu toate acestea este important să știi:

  • Dacă vrei să modifici target ROAS cu mai mult de 20%, trebuie avut în vedere că va scădea semnificativ și spending-ul. Dacă ești constrâns de timp, aceasta ar putea fi cea mai bună opțiune.
  • Cu cât este mai mic target ROAS-ul actual, cu atât schimbările vor avea un impact mai mic asupra performanței (de exemplu de la 200% la 160%).

Setează mai multe strategii de licitare

Pentru a ne da seama dacă avem setat un target ROAS corect este imporant să lucrăm cu diferite strategii de bid. Recomandarea Savy Revenue este să fie folosite între 2-5 strategii de licitare cu target variat, pentru diferite scopuri:

Renunță la target ROAS

Setarea unui target ROAS va constrânge rezultatele. Pentru un cont care stagnează sau la startul unui sezon de vârf, o opțiune bună este să eliminăm target ROAS. Astfel strategia se va schimba în Maximize Conversion Value.

Această strategie va “elibera“ produsele care în trecut nu au atins ROAS-ul setat. Cu toate că ROAS-ul a fost prea mic, trebuie să luăm în considerare că piața și nevoile consumatorilor se schimbă constant.

Schimbă temporar minimum bid

Creșterea temporară a bid-ului va reintroduce produsele în termenii de căutare. Un exemplu bun în această situație este sezonalitatea. Produse precum costumele de baie vor performa prost iarna. Așadar, o bună practică este ca primăvara să micșorăm ROAS-ul, astfel încât să “eliberăm“ produsele restricționate.

Un minus pentru această strategie de optimizare este că regula se va aplica la tot, iar bid-ul va crește atât la produsele “inactive“ cât și la celelalte. De aceea este important să setăm mai multe strategii de licitare.

Schimbă maximum bid

Acest lucru este rareori necesar, dar dacă sunt utilizate maximum bids în strategiile de Smart Bidding, este bine să verificăm dacă campaniile sunt limitate de acestea.

Ajustări în funcție de sezonalitate

Putem ajusta bid-ul în funcție de sezonalitate atunci când sunt preconizate rate de conversie mai mici sau mai mari decât în perioada anterioară, dar numai temporar, pe o perioadă de 1-7 zile.

  • Înainte/ după o promoție de amploare
  • Pe durata unei perioade (sărbători) când este de așteptat ca rata de conversie să scadă
  • În timpul modificărilor de stoc pe site

Adaugă excluderi de date

Excluderea de date pentru o anumită perioadă de timp pe care Smart Bidding-ul să o ignore atunci când calculează suma de licitare. Această strategie de optimizare poate fi aplicată atunci când:

  • Nu funcționează trackingul
  • Sunt raportate prea multe conversii față de cele reale
  • Au avut loc campanii masive de sales
  • Top 3 zile extrem de neperformante
  • Top 3 zile cu performanțe foarte bune

Folosește Targeting Conversions

Această strategie funcționează mai bine dacă ai mai puțin de 100 – 200 de conversii pe lună sau când valoarea conversiilor este foarte variată.

Alocă timp

Pentru ca să putem trage concluzii în urma optimizărilor este important să acordăm destul timp astfel încât campaniile să colecteze destule date.

Ce nu este recomandat

Nu micșora bugetul pentru a crește ROAS-ul

Campaniile nu ar trebui să fie limitate de buget. Dacă atingi în mod constant limita de buget pe zi, este recomandat să schimbi strategia Smart Bidding la Maximize Conversion Value.

Nu mări bid-ul minim pe termen lung

Pe termen lung nu este o idee bună să creștem bid-ul, pentru că este o mare risipă de buget. După cum am menționat, pe termen scurt această strategie de optimizare va oferi avantajul de a reactiva produse care nu au pornit din cauza unui bid mult prea mic.

Așadar, chiar dacă Smart Bidding este o metodă automatizată, este indicat să fim cu ochii pe campanii și să le optimizăm constant, pentru cea mai bună performanță.

Te așteptăm oricând la o consultanță despre cum îți poți optimiza campaniile smart – și nu numai.