Când pornim campaniile de Crăciun


Abstract

Black Friday s-a încheiat, iar Crăciunul și întreaga perioadă de sărbători se apropie rapid. Acesta este  momentul oportun să profiți de consumatorii prinși în spiritul cumpărăturilor și de tot traficul și agitația create în jurul Black Friday și să pornești campaniile de sărbători. Dacă nu te-am convins încă, continuă să citești articolul și află care sunt motivele ce stau în spatele acestei recomandări, cât și câteva sfaturi pe care le poți urma.

Black Friday vine în ajutorul tău

Începerea campaniilor de sărbători fix după Black Friday poate fi o mișcare strategică pentru magazinele online, iar mai departe îți vom prezenta și de ce.

Captarea traficului generat de Black Friday

Black Friday generează un volum semnificativ de cumpărături și stârnește interesul consumatorilor. Printr-o trecere rapidă de la promoțiile de Black Friday la campaniile de Crăciun, poate fi menținută atenția consumatorilor care deja se află într-un ”shopping headspace”. 

Prelungirea sezonului de cumpărături

Prin începerea campaniilor de Crăciun imediat după Black Friday, sezonul de cumpărături de sărbători poate fi extins în mod eficient. Chiar dacă clienții și-au finalizat deja cumpărăturile de Black Friday, aceștia pot fi în continuare în căutarea cadourilor de sărbători. Adaptarea strategiei de marketing la acești cumpărători post Black Friday poate duce la generarea unor vânzări suplimentare.

Fidelizarea clienților

Consumatorii care au realizat o achiziție de Black Friday pot fi mai predispuși să revină pentru a cumpăra cadouri de Crăciun dacă ofertele disponibile sunt atractive pentru aceștia. Prin intermediul campaniilor de remarketing și trimiterea unor Newslettere cu promoțiile oferite, aceștia pot fi determinați să realizeze o a doua achiziție.

Maximizarea ofertelor pe perioadă limitată

Dacă un magazin online își propune să aibă oferte sau promoții pe o perioadă limitată, lansarea lor imediat după Black Friday poate crea un sentiment de urgență și poate stimula vânzările. Această strategie este eficientă în special dacă clienții sunt obișnuiți să se aștepte la oferte limitate în timpul perioadei de sărbători.

Capitalizarea early shopper-ilor

Unele persoane preferă să-și termine cumpărăturile de sărbători din timp. Prin lansarea campaniilor de Crăciun imediat după Black Friday, un magazin online poate atrage atenția acestor early shoppers și să se asigure că aceștia își vor face cumpărăturile de acolo și nu vor fi atrași de concurență.

Perfecționarea strategiei de marketing

Prin începerea campaniilor în avans, magazinele online au oportunitatea de a testa și optimiza strategiile de marketing. Astfel, pot fi identificate mesajele și canalele care rezonează cel mai bine cu audiența, iar strategia poate fi orientată spre aceștia. Totodată, pot fi anticipate și gestionate eventualele probleme legate de expediere și stoc. Acest aspect este deosebit de important în timpul sezonului de sărbători când volumele de expediere cresc, iar întârzierile pot apărea.

Lansarea campaniilor de Crăciun imediat după Black Friday oferă proprietarilor de magazine online posibilitatea de a beneficia de traficul generat de Black Friday și de a prelungi sezonul de cumpărături, păstrând implicarea clienților și utilizând eficient datele pentru a îmbunătăți constant strategia de marketing. Această practică poate influența rata de vânzări a unui magazin online pe întreaga perioadă a sezonului de sărbători.

Asigură performanța campaniilor tale de Crăciun

În speranța că te-am convins să începi cât mai repede marketingul pentru perioada de sărbători, am pregătit și câteva recomandări care te pot ajuta să crești performanța campaniilor tale. 

Folosește-te de datele de anul trecut

Analizează campaniile desfășurate anul trecut în perioada sărbătorilor și vezi care dintre acestea au performat mai bine (ce tipuri de ad-uri, materiale vizuale, materiale video, copy-uri) și care nu. Astfel, îți poți crea campaniile pentru acest sezon plecând de la aceste date. 

Analizează-ți competiția

Uită-te la competitorii tăi și analizează modul în care aceștia și-au organizat strategia de marketing pentru perioada sărbătorilor. Pe ce se axează aceștia, ce keywords folosesc, cărei audiențe se adresează și în ce mod. Te poți folosi de Google Ads Transparency Center pentru a vedea ce reclame rulează competitorii tăi pe Google și site-urile partenere, iar de Meta Ad Library pentru a vedea reclamele de pe Meta (Facebook, Facebook Messenger, Instagram, Whatsapp). În acest mod poți vedea dacă unele dintre strategiile folosite de aceștia pot fi aplicate și businessului tău.

Documentează-te – Keyword Planner & Google Trends

Realizează un research amănunțit asupra cuvintelor cheie relevante și vezi care dintre acestea sunt cele mai căutate. Mai departe, le poți adăuga în campaniile tale. Un tool util, care ți-ar putea ușura munca, este Google Trends – cu ajutorul acestuia poți vedea cât de des au fost căutate anumite cuvinte sau expresii într-o perioadă de timp determinată, pe o anumită platformă, dar și dacă au existat creșteri sau scăderi în rândul căutărilor. Pentru insight-uri mai detaliate, poți folosi KeyWord Planner. De exemplu, anul trecut în luna noiembrie au fost 593,000 de căutări pe “cadouri Craciun”.

Creează conținut tematic

Nu recurge la aceleași materiale foto/video și texte generaliste; elaborează conținut festiv și captivant care să inspire spiritul sărbătorilor. Conform Demand Metric, content marketing (marketingul personalizat pentru o perioadă anume) generează de 3 ori mai multe lead-uri decât marketingul tradițional și costă cu 62% mai puțin. Acest tip de marketing implică personalizarea mesajelor, produselor și campaniilor pentru a se potrivi cu evenimentul sau tema respectivă, cu scopul de a capta imaginația și stimula reacții puternice din partea clienților.

Du-ți campaniile și pe Social Media

Nu uita de influența majoră pe care social media o are la momentul actual. Folosește-te de puterea platformelor de socializare pentru a promova ofertele tale de sărbători. Creează postări atrăgătoare, rulează ad-uri personalizate pe diferite categorii de public și interacționează cu audiența ta prin concursuri sau giveaway-uri (dacă aceste strategii se potrivesc cu identitatea magazinului tău).

Nu uita de Email Marketing

Campaniile de Email Marketing pot fi o modalitate foarte bună de a atrage conversii pe site, iar în continuare foarte multe businessuri online nu se folosesc de acestea la capacitatea lor maximă. Prin intermediul email marketing-ului poți ține clienții informați despre promoțiile de sărbători, produsele noi și ofertele exclusive. Te încurajăm să personalizezi emailurile pentru a le face mai relevante pentru fiecare client.

Retargetează traficul

Creează campanii de remarketing și implementează reclame de retargeting pentru a aminti potențialilor clienți despre produsele pe care le-au vizualizat, dar nu le-au cumpărat. Astfel, poți convinge o parte din cumpărătorii indeciși și să crești numărul vânzărilor. Te poți folosi, de asemenea, și de audiențele de tip predictive din GA4.

Monitorizează și analizează 

Acum că ai implementat toate aceste recomandări este foarte important să monitorizezi în mod regulat performanța campaniilor tale. Folosește instrumente de analiză, precum GA4, pentru a urmări traficul de pe site, ratele de conversie și alți metrici cheie. În continuare, îți poți ajusta strategia în funcție de ceea ce funcționează cel mai bine.

Nu uita să personalizezi aceste strategii  pentru a se potrivi magazinului tău online și publicului țintă. Este important să creezi o experiență captivantă pentru clienții tăi, care să-i inducă în spiritul sărbătorilor și să-i facă să-și dorească să achiziționeze de la brandul tău.

Acum că ai ajuns la finalul acestui articol, sperăm că am reușit să te convingem să pornești cât mai rapid campaniile de Crăciun, dar și să le optimizezi astfel încât acestea să fie cât mai atractive pentru clienții tăi și să te diferențieze de concurență. Spor la conversii!

Despre Optimized

Echipa Optimized este formată din experți în domeniul Performance Marketing, în special în eCommerce. Zi de zi ne informăm și continuăm să aflăm mai multe despre clienții noștri și despre necesitățile acestora. Mergem pe principiul de a anticipa rezultatele și evoluția unui business, pentru succesul lor și al nostru. Împreună.